4

A jó öreg sajtos roló

plumes de la cuisine , 2013.01.30. 20:18

IMAG0263.jpg

Kicsit átgondoltuk ezt a sajtos roló dolgot, nem tetszett nekünk annyira a margarinos krém, amit alig bírtunk legyűrni a torkunkon, meg untuk egy kicsit a bolti roló krémjének állítólagos "sajt" ízét is. Az elmúlt napokban több hagyományos roládot is ettünk és annyira elegünk lett belőle, hogy nekiláttunk elkészíteni a sajátunkat, természetesen egy kicsit másképp, de azért a megszokott úton maradva.

Bluecheese roló

Hozzávalók:


1,5dl tej
2 csapott kanál liszt
2 tojás sárgája + 1 a bekenéshez
Kb. 250-300 g natúr krémsajt (mascarpone vagy bármi egyéb)
150 g reszelt sajt 
50-60 g kéksajt (lehetőleg erőteljesebb ízű)
50 g vaj

1 csomag leveles tészta

Az elkészítéshez szükségünk lesz rolóformákra, ami elég könnyen beszerezhető konyhafelszereléseket árúsító boltban vagy akár piacon.
A leírás alapján belátom, kissé nehéz elképzelni a munkafolyamatot, de a képek rengeteget segítenek!

A leveles tésztát, miután kiolvadt, nagyjából fél cm-es vastagságra nyújtjuk, majd 1 cm széles hosszanti csíkokat vágunk belőle. A rolóformákat bevajazzuk, utána pedig a csíkokat egyesével spirál alakban rátekerjük a formákra, figyelve, hogy legyen mindig egy kis átfedés.

IMAG0247.jpg

IMAG0254.jpg

Ha ezzel megvagyunk, 1 db felvert tojássárgájával megkenjük őket mielőtt kisütjük. 220fokra előmelegített sütőbe tesszük nagyjából 15-20 percre. Amikor szép aranybarnára sült, kivesszük és még forrón lehúzzuk a tésztarolókat a formáról, majd hagyjuk kihűlni. 



A tölteléket úgy készítjük, hogy a tejet, a krémsajtot és a két tojás sárgáját lábosba tesszük, majd lassú lángon összefőzzük. Ha kész az elegy óvatosan hozzáadjuk a lisztet és csomómentesre keverjük. A reszelt sajt legnagyobb részét és a vajat beledobjuk, valamint a kéksajtot is belemorzsoljuk. Addig melegítjük, amíg minden elolvad és egy igen sűrű krémet nem kapunk. Ha kész, hagyjuk kihűlni. A vaj miatt megdermed, így végül tökéletesen kenhető állagú krémet kapunk. 

Habzsák segítségével beletöltjük a krémet a kihűlt rolókba, majd a végét a maradék reszelt sajtba mártjuk, így nyeri el végső ismert küllemét. 

IMAG0267.jpg

Címkék: sajtos roló bluecheese

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://holtgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr835053809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rédl Petra 2013.01.31. 11:15:56

Sosem voltam oda a sajtos rolóért. Míg az osztálytársaim vígan tömték magukba az anyukájuk által a sarki péknél vásárolt, sajtosnak "csúfolt", töltött rolócskákat, addig én viszolyogva tettem néhány pillantást a mellettem ülőre, majd halkan odébb sündörögtem. De ez tényleg korszakváltó darab az én életemben is. Azt hiszem minden nap tudnám ezt reggelizni :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.31. 13:04:10

@Rédl Petra: én azt is szerettem amit éanyám vett a péknél, jó volt az. :)

plumes de la cuisine 2013.01.31. 13:07:27

@doggfather: Én is megettem, sőt volt egy korszakom, amikor betegesen zabáltam, heti kétszer legalább. Annak ellenére, hogy a krémet utáltam benne. Ez olyan, mint a marcipánburgonya: szörnyű benne a margarinkrém, de a marcipánborításért még azt is bevállalom:).
 

A bejegyzés trackback címe:

https://holtgasztro.blog.hu/api/trackback/id/tr365053809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rédl Petra 2013.01.31. 11:15:56

Sosem voltam oda a sajtos rolóért. Míg az osztálytársaim vígan tömték magukba az anyukájuk által a sarki péknél vásárolt, sajtosnak "csúfolt", töltött rolócskákat, addig én viszolyogva tettem néhány pillantást a mellettem ülőre, majd halkan odébb sündörögtem. De ez tényleg korszakváltó darab az én életemben is. Azt hiszem minden nap tudnám ezt reggelizni :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.31. 13:04:10

@Rédl Petra: én azt is szerettem amit éanyám vett a péknél, jó volt az. :)

plumes de la cuisine 2013.01.31. 13:07:27

@doggfather: Én is megettem, sőt volt egy korszakom, amikor betegesen zabáltam, heti kétszer legalább. Annak ellenére, hogy a krémet utáltam benne. Ez olyan, mint a marcipánburgonya: szörnyű benne a margarinkrém, de a marcipánborításért még azt is bevállalom:).

©2012 Gasztroszexuális - Holtgasztro.blog.hu

süti beállítások módosítása